Tage der offenen Tür - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Lara Kleinrensink - WaarBenJij.nu Tage der offenen Tür - Reisverslag uit Zürich, Zwitserland van Lara Kleinrensink - WaarBenJij.nu

Tage der offenen Tür

Door: LaraK

Blijf op de hoogte en volg Lara

05 Oktober 2014 | Zwitserland, Zürich

Raar om te bedenken dat ik hier pas een maand zit. Sinds de vorige keer dat ik een verslag hier plaatste, is er weer zo veel gebeurd!
Intussen is het huis helemaal ingericht, voelt de stad bekend en komen de eerste Nederlanders me al bezoeken. Op school zitten de intrainweken erop, we hebben de docenten leren kennen en we zijn volop aan het trainen.

Op 27 en 28 september was de officiële opening van mijn school. Sinds dit jaar zitten (bijna) alle kunstdisciplines van de hogeschool voor de kunsten in één gebouw: Toni Areal. De bachelor die ik volg, de bachelor voor Contemporary Dance, is een nieuwe opleiding, waardoor deze dag goede reclame voor de dansopleiding was. Ik mocht deze dagen dan ook meerdere lessen presenteren.

De coördinator van de opleiding had ons van tevoren verteld dat het heel druk zou worden. Hier had hij geen woord over gelogen. De ingang van het gebouw was één grote mierenhoop aan mensen en voor de deur van de danszaal stond iedereen te dringen om een glimp op te vangen van de nieuwe dansopleiding.
Het hele gebouw was gepimpt met kunstwerken en overal kon je een kijkje nemen in de verschillende opleidingen.
Al met al was het een succesvol weekend waarbij meer dan 30000 mensen de school bezocht hebben.

Op zaterdag liet ik met mijn klas een klassieke balletles zien, gevolgd door een moderne les en repetitie van een choreograaf.
Een reguliere dag begint met een klassieke les, om de techniek, kracht en souplesse te trainen en onderhouden. Aangezien ik hierin het meest getraind ben, vond ik het leuk deze stijl te mogen tonen. Bovendien is deze les een goede opwarming voor de spieren, waardoor het fijn is om met deze stijl te beginnen.
Afgelopen twee weken hebben we met een choreograaf gewerkt, waarmee wij een voorstelling voor in december creëren. In deze weken hebben wij een stormvloed van dansmateriaal aangeleerd gekregen. Tijdens de open lessen lieten wij zien waarmee wij bezig zijn geweest. Hierdoor kreeg het publiek een indruk wat een repetitie inhield en kregen wij als dansers de gelegenheid om al het nieuwe materiaal te laten bezinken. Ik vond het leuk om het publiek een voorproefje van de voorstelling te mogen geven.
Op zondag begonnen wij met een Grahamles, dit is een van de eerste moderne dansstijlen. Aangezien dit een van mijn favoriete dansstijlen is, vond ik het erg leuk dit te mogen presenteren. Deze les is op de foto die ik heb bijgevoegd te zien.
Hierna lieten wij nogmaals een repetitie zien van de choreograaf.

Ik vond het geweldig om alle lessen voor publiek uit te voeren. Bovendien kreeg de toeschouwer op deze manier een algeheel beeld van de opleiding.

Na dit intensieve weekend was ik blij nog een paar uur te kunnen rusten, voordat de nieuwe week weer van start zou gaan...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Zürich

Reis als een danser

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2017

Zum letzten mal

24 April 2017

Bewegend leven

23 Januari 2017

Een doodgewone week

01 December 2016

Giessen

11 Oktober 2016

Stage
Lara

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 16594

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 31 Juli 2017

Reis als een danser

Landen bezocht: