Overgang - Reisverslag uit Gießen, Duitsland van Lara Kleinrensink - WaarBenJij.nu Overgang - Reisverslag uit Gießen, Duitsland van Lara Kleinrensink - WaarBenJij.nu

Overgang

Door: LaraK

Blijf op de hoogte en volg Lara

21 Augustus 2016 | Duitsland, Gießen

Precies vijf maanden geleden zat ik in de auto voor een auditie in Giessen.

De laatste weken in Zürich zijn voorbij gevlogen. (Wat lijkt dat al lang geleden!)
Natuurlijk moest ik spullen inpakken en me klaarmaken voor Giessen, maar intussen ging het programma van de opleiding nog gewoon verder.
Naast de repetities voor de eindvoorstelling ben ik met name druk geweest met mijn solo. Omdat je voor audities vaak een video op moet sturen en regelmatig door een choreograaf gevraagd wordt een (kleine) solo te creëren, heeft de opleiding dit in het programma geïntegreerd. Een goede oefening en zo heb je al wat videomateriaal voor volgende audities. Ik vond het super leerzaam om zo'n proces te doorlopen. Op de website van de hogeschool kan je mijn solo vinden [https://www.zhdk.ch/index.php?id=85365]

Na de eindvoorstelling ben ik met de trein naar Giessen gereisd om alvast een impressie te krijgen van mijn leven na de zomervakantie. Dit gaf mij de mogelijkheid om mijn aankomende collegae te ontmoeten, een kijkje te nemen bij de repetities en mijn nieuwe huisje in het echt te zien.
Het gezelschap telt veertien dansers, met evenveel mannen als vrouwen. Behalve mijzelf zijn er geen Nederlanders, maar wel dansers uit o.a. Japan, Italië, Bulgarije, Brazilië en ook één Duitser. Stuk voor stuk aardige mensen en ook tijdens de repetitie was er prettige werksfeer, waarin ook af en toe een grapje werd gemaakt. Verder waren de repetities op dat moment een grote uitdaging, omdat ik zes dagen aan dansmateriaal had gemist én de passen van die dag mee aanleerde. Logisch natuurlijk, als je maar twee dagen mee komt lopen.
Ook het bezichtigen van mijn aanstaande woning was leuk. Deze had ik hiervoor alleen op een Skypeschermpje gezien. Een ruime slaapkamer en een badkamer die groter is dan ik ooit heb gehad! Die deel ik, net als de keuken, samen met een ander meisje. Ik kijk er naar uit om hier een jaar te mogen wonen.

Na deze blik in de toekomst arriveerde ik weer in Zürich om de dozen in te pakken, afscheid te nemen van iedereen in Zwitserland en me tot slot uit te schrijven. Hierna reed ik wederom naar Giessen om dit keer mijn spullen daar te brengen en vervolgens naar Nederland te gaan: nu is het echt vakantie.

Hoewel ik veel heb gerust tijdens deze vrije dagen, heb ik niet alleen maar stil gezeten (dat kan ik ook helemaal niet). Zo heb ik halverwege de vakantie onder andere aan een zomercursus meegedaan. Een impressie hiervan kan je vinden bij de foto's die ik bij deze blog heb toegevoegd (gemaakt door Studio Oostrum).

Nu zit ik dus weer in de auto op weg naar mijn stagejaar. Een tikkie zenuwachtig omdat ik niet weet wat er komen gaat, maar ik heb er vooral héél véél zin in!

  • 21 Augustus 2016 - 23:21

    Marjan:

    Lieve Lara, héél veel succes en plezier in Giessen! Ik hoop dat je een mooi jaar hebt! Veel groetjes!

  • 21 Augustus 2016 - 23:37

    Lara Kleinrensink:

    Dankjewel Marjan!

  • 22 Augustus 2016 - 00:31

    Sjoerd:

    Hoi Lara, tsjemig het is alweer zover. Heel veel plezier, ik hoop dat het bed goed slaapt en de kastdeur nog open gaat. Maak er een leuke tijd van en vergeet niet om bij het restaurant aan de oever een keer lekker te gaan eten, dikke knuf Sjoerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Gießen

Reis als een danser

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2017

Zum letzten mal

24 April 2017

Bewegend leven

23 Januari 2017

Een doodgewone week

01 December 2016

Giessen

11 Oktober 2016

Stage
Lara

Actief sinds 12 Aug. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 16595

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2014 - 31 Juli 2017

Reis als een danser

Landen bezocht: